דרכון גרמני לניצולי שואה

משנת 2018 ואילך ניתנו בביהמ"ש העליון בגרמניה מספר פסקי דין ובשנת 2021 חוקק בגרמניה חוק אזרחות חדש. פסקי הדין הללו והחוק החדש בגרמניה הגדילו דרמטית את מעגל הזכאים לאזרחות גרמנית. המשמעות היא כי ישנם ניצולי שואה וצאצאים לניצולי שואה שיתכן וזכאים לקבל אזרחות גרמנית ודרכון גרמני. גם כאשר מדובר בניצולי שואה מרומניה, מפולין, מליטא, מאוקראינה מצ'כוסלובקיה וממזרח אירופה, הילדים, הנכדים והנינים שלהם אולי זכאים כעת לדרכון גרמני.

אזרחות גרמנית לצאצאים ניצולי שואה

עד לפני מספר שנים, התנאי המרכזי לקבלת אזרחות גרמנית היה להוכיח קשר דם לנרדף שהייתה לו אזרחות גרמנית. השינוי המשפטי כיום, הוא שכלל אין צורך להוכיח אזרחות גרמנית של אותו הנרדף. בהתאם לשינוי, הדגש כיום הוא על נרדפות, האם הנרדף היה גר בגרמניה, היכן הנרדף היה תושב קבע ועוד מספר תנאים.

השינוי המשפטי בחוק הגרמני מוביל לכך שרבים ממי שלא היו זכאים בעבר לקבלת אזרחות ודרכון גרמני, זכאים לכך כיום. הזכאות תלויה בשורה של תנאים נוקשים, כמו מקום הלידה של אותו אדם שנרדף מאימת שלטון הנאצים, מה היה מרכז חייו – האם בגרמניה, מתי הוא עזב ועוד וכן שורה של מסמכים, אשר יש בהם להוכיח את הזכאות. 

בחלק מהמקרים, ובהתקיים התנאים, תיתכן זכאות לדרכון גרמני לצאצאים של ניצולי השואה, גם אם לא היו בעלי אזרחות גרמנית, אלא בעלי אזרחות פולנית, ליטאית וכדומה. זכאותם לקבל את האזרחות הגרמנית תתבסס על מרכז חייו של אותו הנרדף ערב עליית הנאצים לשלטון. המשמעות היא כי הילדים, הנכדים והנינים של ניצולי שואה מרומניה, מפולין, מליטא, מאוקראינה מצ'כוסלובקיה וממזרח אירופה זכאים אולי כעת לדרכון גרמני.

דרכון גרמני לצאצאים של ניצולי השואה - הזדמנות פז

בעקבות השינוי בדין הגרמני, הלך ונסק בשנים האחרונות מספר האנשים המבקשים אזרחות גרמנית ודרכון גרמני בצורה דרמטית, גם בקרב נרדפי השואה ובקרב צאצאים ניצולי שואה. בכל שנה מוגשות לרשויות בגרמניה אלפי תביעות וההנחה היא שבשנים הקרובות תקשיח המדינה את התנאים לקבלת האזרחות. משכך, מומלץ למי שמעוניין וזכאי לקבלת דרכון גרמני להתחיל כבר ולפעול בעניין. 

דרכון גרמני לניצולי שואה | עו"ד ד"ר יובל חן

משך הזמן עד לקבלת הדרכון

כמה זמן לוקח להוציא אזרחות ודרכון גרמניים? משך הזמן הוא פונקציה של מספר משתנים, כמו איכות התביעה, המסמכים ההיסטוריים שאותרו באירופה כדי להוכיח את הטענות, העומס בגרמניה, אופן ההגשה וכדומה. ממוצע הזמן שגרמניה זקוקה לו הוא כ 24 חודשים לערך, אך מאז יצא החוק החדש היו לנו מאות מקרים של קבלת החלטה מגרמניה בתוך חודשים ספורים בלבד. כמובן שפרק הזמן מתארך או מתקצר בהתאם להוכחות ולמסמכים שהוגשו בתיק, הטיעונים שהועלו בתביעה, האם נבחר המסלול הנכון והאם התיק כל כך מוצק, שאין ספק שהמבקש מקיים אחר תנאי החוק בגרמניה לקבלת אזרחות גרמנית.

בחירת עוה"ד להוצאת אזרחות גרמנית לצאצאים ניצולי שואה

ההליך לקבלת אזרחות גרמנית הוא הליך משפטי המתנהל בהתאם לחוק ולדין הגרמני ולא הישראלי. על כן ישנה חשיבות בליווי של עורך דין המתמחה בדין הגרמני, מכיר את השפה הגרמנית ואת חוקי האזרחות של גרמניה. האזרחות של גרמניה. בקיאות כזו נרכשת רק בלימודי חוקי האזרחות הגרמנית בפקולטה למשפטים בגרמניה ולא על סמך תמונות באינטרנט של עו"ד כלשהו עם דגלי גרמניה.

בחירה בעורך דין שאינו מיומן בדין הגרמני, בשפה ובחוקיה, עלול להוביל לדחיית הבקשה לאזרחות גרמנית לצאצאים ניצולי שואה ואחרים. 

עו"ד מישראל, שלא מבין את חוקי האזרחות בגרמניה ומעולם לא למד אותם באוניברסיטה, לא יידע להתמודד עם אנשי המקצוע הנוקשים במשרד הפנים הגרמני. אף שהאינטרנט מוצף "במומחים", כאלה המצטלמים עם דגלי גרמניה או עם דרכון גרמני, כדי לייצר רושם של בקיאות, הקפידו על בחירה בעורך דין שאכן מומחה בתחום זה.

היו צרכנים נבונים ולפני שאתם משווים תעריפי שכר טרחה, אל תתביישו ותשאלו את עוה"ד שאלה פשוטה וחשובה מאד: "האם למדת אי פעם בפקולטה למשפטים בגרמניה חוקי אזרחות גרמנית?"

הצלחות משרד עו"ד יובל חן לפי החוק החדש

האדם הראשון בישראל שקיבל אזרחות גרמנית, למרות שהוריו לא היו מגרמניה, אלא מה שמכונה "אוסט יודן", היה פרופסור לרפואה מירושלים. הוא פנה אלינו באוקטובר 2021 ו 4 חודשים מאוחר יותר קיבל את האזרחות הגרמנית.

הפעם השנייה הייתה, כאשר משפחה בת 47 נפשות קיבלה אזרחות גרמנית לפי החוק החדש. מאחר ומעולם לא קיבלו כל כך הרבה אנשים ממשפחה אחת את האזרחות הגרמנית, השגריר הגרמני בעצמו העניק למשפחה את האזרחות הגרמנית.

נרדפי השואה, צאצאים ניצולי שואה – האם אתם זכאים לדרכון גרמני?

עו"ד יובל חן הוא עו"ד בישראל העוסק בדין הגרמני, השולט בשפה הגרמנית ברמת שפת אם. מזה 27 שנים שמלווה משרדו של עו"ד חן אלפי לקוחות, מישראל ומהעולם כולו, בדרכם לקבלת אזרחות גרמנית ודרכון גרמני. כל צוות המשרד דובר גרמנית ברמת שפת אם. השינוי בדין הגרמני יצר פתח עבור ישראלים רבים, בהם נרדפי שואה וצאצאים ניצולי שואה, שבעבר לא היו זכאים לקבל אזרחות גרמנית וכיום זכאים לכך. 

האם אתם זכאים לקבל אזרחות גרמנית? פנו אלינו לבדיקת זכאות

זכאות נרדפי שואה לדרכון גרמני

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-9929990
דילוג לתוכן