דרכון גרמני לקראת הטיסות לקיץ

ככל שמתקדמים מבצעי החיסונים ברחבי העולם כך גם יש יותר מדינות שנפתחות בהגבלות הכרחיות. ישראלים שרוצים לנסוע למדינות אלה חוזרים להעדיף את השימוש בדרכונים זרים הודות לעובדה שהם פותחים דלתות מהר יותר גם במדינות זרות אחרות, ואחד מהם הוא דרכון גרמני. דרכון זה ניתן רק לאחר הוצאת אזרחות גרמנית והיא אפשרית בשתי דרכים. רבים יותר מאשר בעבר עושים זאת לאחר שהגבלות הקורונה מנעו כניסה ויציאה ממדינות רבות אבל כאן הוא עוזר לא רק בנסיעה אלא גם בחיי היום יום.

דרכון גרמני לקראת הטיסות לקיץ

יתרונות הדרכון הגרמני בנסיעות לחו"ל

היתרונות של דרכון גרמני ידועים לכולם בחיי היום יום, אבל לא כולם יודעים שגם כאשר נוסעים למדינות אחרות מלבד גרמניה השימוש בדרכון זה עוזר מאוד והוא מקל עליכם לנוע שם גם ללא צורך להציג אותו בכל פעם. שלא לדבר על כך שהוא פוטר אתכם מהצורך בהוצאת ויזה ואשרות שהייה שונות. זה נכון לגבי ארה"ב וזה בוודאי נכון לגבי מדינות אמנת שנגן והאיחוד האירופי. זה הזמן להזכיר, אגב, שלמרות שיש מדינות ששייכות לשתי המסגרות האלה הן לא לגמרי חופפות ולכן יש לברר לגביהן בנפרד.

האם כל הישראלים שגרים בגרמניה מוציאים אזרחות גרמנית?

אנחנו שומעים על הקהילה הישראלית הגדולה בגרמניה, בעיקר בברלין, ורצוי לדעת שלא כולם הוציאו אזרחות, אם כי הם יכולים לאחר זמן מסוים, כפי שתראו בהסברים הבאים. חשוב לדעת שחלקם מעדיפים לחיות שם על ויזת עבודה ושהייה שמתאימה לאנשים שעוסקים בתחום שלהם, כמו ויזת עבודה לאנשי הייטק ורילוקיישן, ויש ויזות ששומעים עליהן יותר כי הן ניתנות לאמנים ולאנשי רוח שגרמניה חפצה ביקרם ואם הם מוכיחים זיקה מסוימת לתרבות וידיעת השפה הם יוכלו להישאר בה ולעבוד. אחרים מוציאים אזרחות מלאה באחד משני המסלולים האפשריים לישראלים.

המסלולים להוצאת אזרחות גרמנית

ממשלת גרמניה מודעת היטב למשיכה שיש לישראלים לחיים בה אבל אינה מתפשרת על הקריטריונים שלה לאזרחות. מומלץ לא לנסות לעגל פינות כי התוצאות לא יהיו נעימות בגלל ההקפדה היתרה שלהם על מילוי ההנחיות. להלן המסלולים:

המסלול הראשון – מסלול שאורך שנים ואפשר לנצל אותו רק לאחר שחיים בגרמניה שנים רבות, לומדים את השפה והתרבות ומשתלבים בעבודה ומוכיחים באופן כללי שאתם אזרחים מועילים לחברה. רק כאשר יש לכם הוכחות שאתם מבוססים כלכלית ולא נופלים למעמסה על המדינה הגרמנית והחברה אתם יכולים ליהנות משיקול הדעת של הרשויות ולזכות באזרחות.

המסלול השני – מסלול זה פתוח לכל מי שנולד לאב בעל אזרחות גרמני או יכול להוכיח כי נולד לאזרח גרמני בכפוף לתאריכים ולנסיבות היסטוריות. אי אפשר לקבל אזרחות זאת אם נולדתם בגרמניה או אם בני המשפחה שלכם נולדו שם והם אינם אזרחים גרמניים כי הזכות אינה מולדת. חייבים להחזיק באזרחות כזאת ולהוכיח זאת בעזרת מסמכים רשמיים. רק אז האזרחות הגרמנית יכולה להיות גם שלכם לאחר הגשת הטפסים המתאימים.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-9929990
דילוג לתוכן