אזרחות גרמנית ליהודים

זה לא סוד שממשלת גרמניה רגישה בכל מה שקשור לישראל ולישראלים וזאת אולי הסיבה שכל כך הרבה ישראלים מרגישים נוח לחיות ולעבוד בגרמניה עם או בלי אזרחות. כבר ידוע שלא מגרשים במהירות ישראלים שלא טורחים להסדיר את היתרי השהות והעבודה שלהם אבל לא ברור למה אם זה יחסית יותר קל מאשר חשובים, אם מציגים את הנתונים הנכונים ועושים זאת בצורה מסודרת באחד משני המסלולים המקובלים לקבלת אזרחות גרמנית. בסך הכל, רצוי לדעת כי ממשלת גרמניה מספקת אזרחות גרמנית ליהודים שיכולים ורוצים לקבל זאת בהתאם לנתונים שלה.

מה היתרונות של היהודים ומנגד ממשלת גרמניה לספק אזרחות זו ליהודים?

מלבד הרצון לכפר ולהשיב דברים לקדמותם כדי לעשות את הדבר הנכון מבחינה היסטורית ולתקן את העוול שנגרם להם, ליהודים היה תמיד תפקיד חשוב בחברה הגרמנית הן מבחינה תרבותית והן מבחינה כלכלית. היא תמיד הרוויחה גם מהישראלים שהיגרו לשם בעשרות השנים האחרונות.
הקהילה היהודית הגדולה שיש בה אימצה בשמחה את היהודים שהיגרו אליה לאחר נפילת החומה בברלין והגוש הסובייטי וגם את הישראלים שהיגרו אליה ורצו ליהנות מהמדיניות הפתוחה יותר כלפי ישראלים מאשר כלפי מהגרים ממדינות אחרות. הסיבה העיקרית היא כלכלית ותרבותית, משום שגרמניה נחשבת למדינת רווחה משגשגת ולכן מעדיפה מי שמשתלב בה ומקבל את תרבותה וגם תורם לה כלכלית במקום ליפול על החברה למעמסה. יהודים הוכיחו את עצמם ככאלה ולכן היא מעדיפה אותם, גם כשהם באים מישראל. להלן הסברים על המסלולים האפשריים להתאזרחות.

אזרחות גרמנית ליהודים

מסלול לישראלים שהם בני אזרחים גרמנים

המסלול הכי ברור הוא מסלול שמיועד רק לישראלים שנולדו לאזרחים גרמנים. יש כאלה שנולדו למי שהיה אזרח ואיבד את אזרחותו לפני אפריל 1953 בגלל השלטון הנאצי ששלל אזרחות מיהודים, ואז רק אם באמת אביו היה אזרח גרמני. אחרי תאריך זה האזרחות מגיעה ללא כל זכות סירוב לממשלת גרמניה לכל מי שנולד לאזרח או אזרחית גרמניה, לא משנה היכן נולדו. הזכות אינה ניתנת אוטומטית למי שנולד בגרמניה עצמה אלא רק לאזרחים גרמנים. כמו כן, יש תנאים נוספים שמגבילים גם את מתן האזרחות לצאצא אזרחים גרמנים, שאותם יש לבדוק עם אנשי מקצוע. חשוב לדעת שבמובן הזה אין מבחני שפה או הכנסה כמו שיש במסלול השני ולכן האזרחות ניתנת אוטומטית בכפוף להגשת המסמכים המתאימים והגשת הטפסים.

מסלול לישראלים תושבים שעובדים בגרמניה

ישראלים רבים שגילו את גרמניה בשנים האחרונות הצליחו ללמוד את השפה והתרבות ולהתערות בה עד כדי כך שהרשויות בגרמניה יכולות לשקול לתת להם אזרחות. זהו המסלול שבו אם הוכחתם שאתם באמת רוצים להיות חלק מגרמניה ומהחברה הגרמנית ואתם גם מבוססים כלכלית ויכולים להיות עצמאים מבלי להסתמך על מערכת הרווחה הגרמנית אתם עשויים לזכות בזרחות. זהו מסלול שיקול הדעת של הרשויות והוא אפשרי בדרך של תרומה לחברה והוכחת הזיקה שלכם לגרמניה בזכות החיים והעבודה בה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-9929990
דילוג לתוכן