אילו הטבות מקנה אזרחות גרמנית?

דרכון גרמני, עו"ד אזרחות גרמנית, אזרחות גרמנית, הטבות לאזרחי גרמניה, הטבות האיחוד

אז יש לכם הורה או סב גרמני. האם כדאי לכם לפנות לקבלת אזרחות גרמנית? התשובה היא כן – מאוד. הסיבות לכך רבות.

גרמניה עצמה

גרמניה היא מדינה מתקדמת מבחינה כלכלית. מגורים בגרמניה הם מגורים בארץ מערבית מתקדמת ונוחה. גם מבחינה תרבותית גרמניה (ולא רק ברלין) היא מדינה מתקדמת מאוד.
מבחינת רווחה, בגרמניה מערכת רווחה ענפה כולל ביטוח בריאות אוניברסלי, דמי אבטלה, קצבאות ילדים ועוד. אזרחים זכאים לכל התנאים האלו.
גם מערכת הבריאות בגרמניה טובה מאוד, וישנו כאמור ביטוח בריאות אוניברסלי (במקרים מסוימים ניתן להצטרף גם לביטוח בריאות פרטי).
אזרח גרמני זכאי ללימודים גבוהים בגרמניה בחינם – ומערכת ההשכלה הגבוהה בגרמניה מפותחת מאוד. אוניברסיטאות רבות בגרמניה נחשבות לטובות בעולם.
גרמניה היא מדינה מזדקנת ולכן מעודדת הגירה אליה. לאזרח התהליך פשוט יותר מאשר לאדם שאינו אזרח.
אבל גם אם אתם לא מעוניינים לגור בגרמניה, לאזרחות גרמנית עדיין יש יתרונות – אזרח גרמני יכול להוציא דרכון גרמני, שיתרונותיו יפורטו בהמשך.

אילו הטבות מקנה אזרחות גרמנית
אילו הטבות מקנה אזרחות גרמנית

האיחוד האירופי

גרמניה היא חלק מהאיחוד האירופי, לכן אזרחות גרמנית מקנה הטבות רבות בכל האיחוד.
אזרחי מדינה החברה באיחוד זכאים לעבוד בכל מדינות האיחוד ללא אישור מיוחד. במהלך העבודה הם גם זכאים לגור באותה מדינה, אם כי ייתכנו תנאים לכך.
עבור השכלה גבוהה, התנאים לאזרח מדינה החברה באיחוד שמבקש להתקבל ללימודים במדינה אחרת באיחוד יהיו זהים לתנאים למקומיים. גם מבחינת התשלום – אזרח מדינה החברה באיחוד יקבל מענקים בדומה למקומיים ולא בדומה לאזרחים זרים – זוהי הטבה ששווה כסף רב. ישנן מדינות אירופאיות בהן השכלה גבוהה ניתנת בחינם, ובאחרות ישנן אפשרויות סבסוד משמעותיות.
עבור מקצועות רפואיים ופארה-רפואיים, לימודים במדינה החברה באיחוד האירופי יוכרו בכל מדינות האיחוד (עם הגשת המסמכים הנדרשים).
נסיעה בתוך גבולות האיחוד האירופי (border-free Schengen area) מאפשרת מעבר בתור המהיר והנוח יותר. המעבר בין מדינות אירופאיות עם דרכון אירופאי פשוט וקל, ואפילו לא דורש תכנון מראש.
אם אתם מעוניינים להקים עסק במדינה שחברה באיחוד האירופי, אזרחות גרמנית תאפשר לכם לעשות זאת באופן פשוט ויעיל יחסית. ישנם תנאים רבים לטובת אזרחים, כולל תהליך מהיר שמונע סחבת של הרשויות.
גם רכישת נדל״ן במדינות אירופה עשויה להיות קלה יותר עבור אזרחים. השקעות בנדל״ן הופכות להיות אפיק השקעה פופולרי מאוד, מכיוון שמדור בהשקעה בטוחה יחסית. האפשרות לרכוש נדל״ן בתנאים טובים יותר תאפשר לכם למקסם את ההשקעה.

שאר העולם

אישורי עבודה במדינות רבות בעולם, כולל ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה, ניתנים בקלות יחסית לבעלי דרכון גרמני. זאת בניגוד לדרכון ישראלי, שמדינות רבות בעולם מערימות קשיים על בעליו בבואם לבקש אשרת עבודה.
ישנן מדינות רבות שכלל לא דורשות ויזה מבעלי דרכון גרמני – כולל ארצות הברית. בימים של סגירת גבולות אפשרות זו קוסמת במיוחד.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-9929990
דילוג לתוכן