הקלות על צאצאי נרדפי הנאצים בהוצאת דרכון גרמני

גרמניה משלמת מחירים על הפשעים שבוצעו על ידי המשטר הנאצי בשנות מלחמת העולם השנייה. בין היתר היא מפצה את נרדפי המשטר ואת הצאצאים שלהם. אחד ההיבטים הקשורים לנושא זה הוא הקלות בהוצאת דרכון גרמני- עבור מי שנשללה ממנו האזרחות שהייתה לו על רקע תורת הגזע, השתייכות דתית או דעות פוליטיות. הפיצוי ניתן הן לאזרחים אלו והן לצאצאים שלהם.

שינויים בחוקה לגבי דרכון עבור נרדפי הנאצים

בית הדין הפדראלי פרסם החלטות בשנת 2020 בהם הוא משנה את תנאי הזכאות ומרחיב את הזכויות לגבי הוצאת דרכון גרמני. כך שאנשים נוספים נכנסים למעגל הזכאות ויוכלו ליהנות מהקלות בהוצאת הדרכון. זאת אומרת, שגם מי שנולדו לפני תאריך 01/04/1953 במסגרת נישואין לאבות שאינם אזרחי גרמניה ולאימהות שנשללה מהן בכפייה האזרחות שלהן. כמו כן מי שנולד שלא במסגרת נישואין לפני 01/07/1993 לאבות גרמניים שנשללה האזרחות שלהם ולאימהות שאינן אזרחיות גרמניות. שינויים אלו מאפשרים גם למי שכבר הגיש בעבר בקשה והיא נדחתה לפנות שוב על מנת לקבל את האזרחות שמגיעה לו על פי החוק המתחדש.

הקלות על צאצאי נרדפי הנאצים בהוצאת דרכון גרמני

סעיף 14 בחוק והקלות בתהליך

באוגוסט 2019 נקבעו על ידי משרד הפנים הגרמני שתי תקנות שמקלות על תהליך ההתאזרחות עבור מי שמוגדר כצאצא של נרדפי נאצים אשר חיים לא בגרמניה ואשר אין להם זכאות לאזרחות לפי סעיף 116. הקלות אלו מתפרסמות בהודעות של משרד הפנים הגרמני.
בין היתר ניתנות ההקלות לילדים שההורה הגרמני שלהם רכש אזרחות אחרת בגלל רדיפת הנאצים ובגין כך איבד את האזרחות הגרמנית שלו. כך גם לגבי מי שאימו היגרה מגרמניה בגין הרדיפות וכתוצאה מכך איבדה את האזרחות שלה. החוק מאפשר לאנשים שאיבדו את האזרחות שלהם בגין נסיבות אלו להוציא אזרחות מחדש וכך לפצות את עצמם על האובדן.

הטבות גרמניה לניצולי שואה – החוק שעומד להיחקק

מלבד לחוקים אלו עומדים לחקוק בגרמניה חוקים נוספים שנועדו להבטיח שכל מי שאיבד את האזרחות הגרמנית שלו וכן הצאצאים שלו, יוכלו להוציא דרכון בקלות יחסית וליהנות מזכויות הניתנות לנרדפי הנאצים. 

זכויות בהוצאת דרכון גרמני לנרדפי הנאצים

כדי לממש את הזכויות שמגיע לכם ליהנות מהם בגין היותכם נרדפי הנאצים או צאצאים תוכלו להיעזר במומחים בתחום. היכרות עם החוקים כמו גם עם הפרוצדורה של משרד הפנים הגרמני יוביל אתכם לקבל את האזרחות הרצויה לכם במידה והיא מגיעה לכם. וזאת בדרך קצרה ומהירה לפי מעמדכם והמוצא הגרמני שלכם.

דרכון אירופאי ששווה להשקיע בו

כיום עוד ועוד ישראלים מפנימים שדרכון אירופאי משפר את איכות החיים ומגביר את הביטחון האישי שלכם. אז אם יש לכם אפשרות לקבל דרכון גרמני נכון לנצל אותה ולפעול על מנת להוציא אותה בהקדם. כך שתהיה לכם הזכות לבקר באירופה או אפילו לגור בגרמניה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-9929990
דילוג לתוכן